برای محافظت بهتر از برند چرا امنیت وب اهمیت دارد؟
گاهی اوقات از وب سایت ها به عنوان “ویترین مغازه” عصر دیجیتال یاد می شود. اگر امنیت ضعیفی داشته باشید مورد حملات سایبری قرار خواهید گرفت. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وب سایت شما ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرد؟ این را تصور کنید: یک کاربر بالاخره تصمیم می […]
گاهی اوقات از وب سایت ها به عنوان “ویترین مغازه” عصر دیجیتال یاد می شود. اگر امنیت ضعیفی داشته باشید مورد حملات سایبری قرار خواهید گرفت. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وب سایت شما ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرد؟
این را تصور کنید: یک کاربر بالاخره تصمیم می گیرد از وبسایت شما محصولی را خریداری کند اما وبسایت شما از کار افتاده است. یا حتی بدتر از آن، موجودی کارت اعتباری مشتری شما به دلیل آسیب پذیری وب سایت شما به سرقت رفته است. در نتیجه، اطلاعاتی که کاربران به وبسایت ارسال میکنند مستقیماً در دست مجرم قرار میگیرد.
به طور مشابه، مهاجم ممکن است محتوای نامناسب یا مخربی را نمایش دهد که می تواند مشتری شما را به خطر بیندازد. «نشت دادهها، در معرض خطر و همچنین وبسایتهای ناکارآمد، میتواند به اعتبار برند شما آسیب برساند.
مارتین کامبال، مدیر توسعه وب می گوید:
معادله ساده است: نام تجاری ضعیف برابر است با پتانسیل تجاری ضعیف. به خصوص اگر از وب سایت برای فروش محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین استفاده می کنید، ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرید.
به نمودار OWASP، جهت آگاهی برای توسعه دهندگان و امنیت برنامه های وب مراجعه کنید.
در حالی که اکثر کارشناسان توصیه می کنند که کسب و کارهای آنلاین موارد امنیتی را رعایت کنند. در حالی که گاهی اوقات هدف هکرها فقط بستن وب سایت است، در بیشتر موارد، آنها می خواهند حساب های دارای اطلاعات مشتری را بدزدند و احتمالاً آنها را بفروشند.
“این سایت ممکن است هک شود” تا به حال این پیام را در نتایج جستجوی گوگل دیده اید؟ موتور جستجو می تواند صفحات بالقوه مضر را شناسایی کند. وب سایت شما، اگر به خطر بیفتد، می تواند در بین آنها نمایش داده شود.
علاوه بر این، گوگل سایت های هک شده را از نتایج جستجو حذف میکند. علاوه بر آن نرم افزار آنتی ویروس نیز وب سایت های بالقوه هک شده را شناسایی کرده و کاربران خود را از بازدید از آنها منع می کند.
در حالی که برخی از مجرمان سایبری به شما اطلاع می دهند که وب سایت شما را هک کرده اند، برخی دیگر مخفی می مانند. «جاسوسی از رقیب، نظارت بر تعداد سفارشها در فروشگاههای الکترونیکی خاص، سرقت دادههای مهم… دلایل زیادی برای نفوذ آنها به وبسایت شما وجود دارد.
مدیر IT:
من موقعیتهایی را دیدهام که، برای مثال، یک پورتال مقایسه قیمت ایمیلی ناشناس با مخاطبین 30000 صاحب کسبوکار فروشگاههای الکترونیکی دریافت کرده است. بدیهی است که شرکت چیزی پرداخت نکرده و به این پیشنهاد توجهی نکرده است. اما این تجربه نشان می دهد که کسب درآمد از داده ها می تواند یکی از انگیزه های هکرها برای جاسوسی مخفیانه از سایت شما باشد. همچنین، مهاجمان گاهی اوقات وب سایت شما را برای آسیبپذیری اسکن میکنند، و اگر برخی از آنها را پیدا کنند، فقط در صورت پرداخت به شما اطلاعات بیشتری میدهند که البته جای بحث ندارد.»
همچنین:
به اصطلاح بچه های اسکریپتی وجود دارند که می توانند به وب سایت شرکت شما نیز آسیب برسانند این افراد نسبتاً غیر ماهر از اسکریپت ها یا برنامه های توسعه یافته توسط دیگران استفاده می کنند و از آنها برای خزیدن در کد وب سایت و جستجوی آسیب پذیری ها استفاده می کنند. هنگامی که بتوانند اسناد را در آن آپلود کنند، می توانند ظاهر بصری سایت یا محتوای آن را نیز تغییر دهند.
«این میتواند باعث بارگیری بیش از حد سرورها شود، بنابراین وبسایت خاموش میشود و مشتریان نمیتوانند هیچ محصولی را خریداری کنند. این ممکن است منجر به از دست دادن درآمد و تجربه ناخوشایند مشتری شود.
حملات پیچیده تر ممکن است تنها بخشی از وب سایت را غیرفعال کنند:
فایلهای گزارش سرور را به درستی نظارت نمیکنند، ممکن است شرکتها فکر نکنند که مشکل ناشی از یک حمله سایبری است و بنابراین شروع به جستجوی خطا در برنامههای وبسایتی که توسعه میدهند، میشوند. “به این ترتیب، آنها زمان و پول خود را نیز از دست می دهند.
به یاد داشته باشید که با ایمن سازی وب سایت خود، نه تنها از اعتبار برند خود محافظت می کنید، بلکه از مشتریان خود نیز محافظت می کنید.
(مقاله اختصاصی پژواک اذربایجان)
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید